Kliknutím na název školky přejdete na její webové stránky.





Školní vzdělávací program
Školní vzdělávací program
„Po cestě z kamínků“
Každý kamínek má v sobě při troše fantazie barvu nebe, vody, slunce, lásky, tradic a kultury, vzniku života, trávy i země. Je silný, plný energie, ale i pokoje a klidu. Je v naší dlani příjemný. Uklidňuje naše myšlenky, vyvolává snění i dobré pocity. Vyzařuje energii a vnitřní sílu.
Motto:
Po cestě z kamínků vydej se s námi,
pusť ruku tátovu a náruč mámy,
společně budeme poznávat svět,
připrav se, začneme za chvilku, hned.
Filozofií výchovného působení v naší mateřské škole je dát dětem možnost prožít aktivní a šťastné dětství. Chceme pro děti vytvářet co nejbarevnější mozaiku – skladbu vzájemně se ovlivňujících, prolínajících a propojených oblastí – kamínků. Do základní školy chceme předávat děti samostatné, zvídavé, schopné komunikovat s dospělými i s vrstevníky, děti se zdravým sebevědomím, ale také s úctou a pokorou vůči jiným.
Cílem naší práce je předávat a zprostředkovat dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí pomocí přímých zážitků a prožitků. Spolu s rodiči i všemi pracovníky chceme být pro naše děti dobrým týmem, který spolupracuje a podílí se na celém výchovně vzdělávacím procesu.
Školní vzdělávací program „Po cestě z kamínků“ je založen na metodách přímých zážitků, využívá přitom dětské zvídavosti a potřeby objevovat, vede děti k individuální práci. Pomocí na sebe navazujících tematických bloků získává dítě pomyslné kamínky, které napomáhají k rozvoji dítěte ve všech pěti rámcově vzdělávacích oblastech. Postupně se tak dítěti zobrazuje ucelená mozaika, která dítě výchovně vzdělává a připravuje pro život.
Naše dlouhodobé cíle vzdělávacího programu
- Doplňovat a podporovat rodinnou výchovu.
- Pomáhat rodině zajistit dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů.
- Přispívat k aktivnímu rozvoji a učení dítěte.
- Obohacovat denní program o nové prožitky.
- Vytvářet optimální podmínky pro vlastní rozvoj dítěte, maximálně podporovat jeho individuální možnosti.
- Usnadňovat dítěti jeho další životní i vzdělávací cestu.
- Rozvíjet osobnost dítěte, podporovat jeho tělesný rozvoj a zdraví, jeho osobní spokojenost a pohodu, napomáhat mu v chápání okolního světa a motivovat je k dalšímu poznávání a učení.
- Učit dítě žít ve společnosti ostatních a přibližovat mu normy a hodnoty touto společností uznávané.
- Poskytovat a zajišťovat dítěti odbornou péči.
10.Působit na dítě ve shodě se všemi rámcovými cíli a svým
chováním, jednáním i postoji dítě pozitivně ovlivňovat.
Společné téma pro školní rok 2021/2022
„Kluci, holky pojďte hned objevovat s námi svět!“
a/ Integrované bloky:
- Kamínek přátelství
- Kamínek čarovný
- Kamínek ledový
- Kamínek duhový
- Kamínek zvídavý
V každém integrovaném bloku jsou jednotlivé vzdělávací oblasti implementovány jako mozaika barevných kamínků.
b/ Vzdělávací oblasti:
Dítě a jeho tělo MODRÝ KAMÍNEK
Dítě a psychika ŽLUTÝ KAMÍNEK
Dítě a ten druhý ČERVENÝ KAMÍNEK
Dítě a společnost BÍLÝ KAMÍNEK
Dítě a svět ZELENÝ KAMÍNEK
OBSAH TŘÍDNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ
JEDNOTLIVÝCH TŘÍD PRO ŠKOLNÍ ROK 2021/2022
TŘÍDA KOŤÁTEK
„Jaro, léto, podzim, zima, ve školce je pořád prima !“
Společně s panem Duháčkem budeme objevovat taje ročních období a poznávat svět kolem nás. Jsme první den ve školce, jééé tady je to krásné. Pan Duháček s paní učitelkou nás pěkně přivítají a ukáží nám šatnu a skříňky, na kterých jsou značky. Každý si musí zapamatovat tu svoji. Také si řekneme, jak to u nás v Koťátkách chodí a jaká dodržujeme pravidla. Vydáme se do podzimní přírody a budeme sledovat, jak je podzim barevný. Pohádkovou zimu přivítáme s Mikulášem a čertem, naučíme se koledy a prožijeme pohádkový advent. Až sluníčko zaťuká na dveře a příroda se probudí ze zimního spánku, budeme pozorovat první jarní kytičky a zvířátka. Je tady léto, všechno kvete a voní a my si s Duháčkem zopakujeme všechno, co jsme se ve školce naučili. A bylo tady celý rok prima.
Integrované bloky:
1. Kamínek přátelství: Kdo jsem já a kdo jsi ty
2. Kamínek čarovný: Barevný podzim
3. Kamínek ledový: Pohádková zima
4. Kamínek duhový: Jarní probuzení
5. Kamínek zvídavý: Vůně léta
TŘÍDA MOTÝLKŮ
„Dobrodružství s medvídkem Vildou aneb dýchej jako medvídek“
Medvídek Vilda bydlí v dřevěné chaloupce se zahrádkou. Kdo Vildu zná, ví, že je to šikula, rozumbrada i popleta, který má stále něco na práci. Zvědavýma dětskýma očima objevuje svět, dokáže se radovat z maličkostí a nikdy se nenudí. V létě sbírá maliny, na podzim hrabe listí a při tom stihne zažít spoustu dobrodružství. Medvídek Vilda bude svými příběhy provázet děti ve třídě od jara do zimy. Společně s dětmi si Vilda vyzkouší jednoduchá cvičení na podporu dýchání, která přinášejí klid a mír, ale i potřebnou energii. Naučí je soustředit svou mysl a procvičit tělo. Stanou se na chvíli stromem, protáhnou se jako kotě nebo budou oddychovat jako medvídek, protože správné dýchání dokáže zázraky.
Integrované bloky:
1. Kamínek přátelství – Medvídek Vilda ve své chaloupce
2. Kamínek čarovný – Trable medvídka Vildy s listím
3. Kamínek ledový – Medvídek Vilda se zimy nebojí
4. Kamínek duhový – Medvídek Vilda se těší na jaro
5. Kamínek zvídavý – Medvídek Vilda se raduje ze sluníčka
TŘÍDA ŠTĚŇÁTEK
„Rok stromů“ (V letošním roce jsme se inspirovali knihou Vladimíry Ottomanské „ Rok stromů“.)
Průvodci celoročního putování v říši stromů budou dvojčata Honzík a Anička. S dětmi se vydáme na dobrodružnou cestu, kde se pokusíme poznat spoustu stromů, jejich využití pro člověka a pro přírodu. Smyslem putování bude také poznávání naší země, našeho města, přírody a také našich tradic. Zaměříme se na prožitkové učení formou hry nebo názorného vnímání. Zjistíme, jak se příroda mění během čtyř ročních období a také proč musíme přírodu chránit. Využijeme krásnou zahradu mateřské školy k venkovním aktivitám a sportování. Vyrobíme si „strom naší třídy“ a jednotlivé „stromy života“ rodin dětí. Založíme s dětmi a s rodiči „Herbář stromů“. A protože už jsme skoro školáci, budeme si na školu nejen hrát, ale také se na ní připravovat nebo ji dokonce navštívíme.
Integrované bloky:
1. Kamínek přátelství – Starý dub a silák kaštan
2. Kamínek čarovný– Kouzelná líska a vánoční jedle
3. Kamínek ledový-Zimní modřín a jasan sportovec
4. Kamínek duhový– Bílá bříza a jarní vrba
5. Kamínek zvídavý– Lípa ochránce a harmonický javor
TŘÍDA BERUŠEK
„Cestování se Žofinkou a Žofíkem“
Do naší třídy se v tomto školním roce nastěhují dvě opičky – Žofinka a Žofík. Zpočátku se ve školce vůbec nebudou umět chovat, nebudou znát pravidla slušného chování a pro ošklivá slova nepůjdou daleko. My je však brzy všechno naučíme, aby nám tu spolu bylo hezky. Hned jak to budou umět, vydáme se na výlety. Navštívíme podzimní přírodu, peklíčko i nebíčko, prožijeme hezký předvánoční čas a možná budou i nějaké dárečky. Vyjedeme si i do pohádky, protože každá správná pohádka nám dá nějaké moudro. Na jaře budeme pozorovat, jak se kapičky chytají za ruce a kam až se po vodě můžeme dostat. Žofince a Žofíkovi také ukážeme naše krásné město. Nejvíc se ale těšíme, až si budeme hrát na školu. Musíme to pořádně natrénovat, protože hned po prázdninách z nás už budou už školáci!
Integrované bloky:
1. Kamínek přátelství – Žofinka se Žofíkem poprvé v naší školce
2. Kamínek čarovný – Žofinka se Žofíkem v peklíčku i v nebíčku
3. Kamínek ledový – Žofinka se Žofíkem v pohádce
4. Kamínek duhový – Žofinka se Žofíkem v duhovém království
5. Kamínek zvídavý – Žofinka se Žofíkem v našem městě
Všechny integrované bloky jsou rozpracované v Třídních vzdělávacích programech jednotlivých tříd.
Přidáno 11. 8. 2016, autor: J4W Admin